poniedziałek, 29 marca 2010

Zaduma

Zbliżają się święta Wielkanocne, a wraz z nimi pewne zmiany. Dla każdego coś innego. Dla jednych jest to okres zadumy, przemyśleń, dla innych czas wolny od pracy i okazja do spotkania się z dawno niewidzianą rodziną, czy też znajomymi. Dla dzieci to czas wolny od szkoły, nauki. Dla kobiet, rzecz jasna to okres wielkiego sprzątania, bo oprócz zbliżających się świąt to mamy już wiosnę, a więc przydałoby się zrobić generalne porządki. Ale moje drogie panie nie przesadzajcie z tym.Po co się tak nadmiernie forsować, wystarczy z grubsza posprzątać, nie padając przy tym na twarz ze zmęczenia. Bez tego też odbędą się święta i będą udane. Zagońmy, w miarę możliwości, do pomocy naszych bliskich. Moja córa na pewno pomoże mi kroić produkty na sałatki i zrobi to z wielką chęcią, a ma dopiero sześć lat. Wierzcie mi , że nie pokroi sobie palców, da radę bo robiła to już dużo razy. Ona nie będzie się nudzić, a dla mnie to duża pomoc. O mężu nie piszę, bo nie ma szans na pomoc z jego strony. On umyje samochód na święta, chociaż nigdzie nie wyjeżdżamy, i wystarczy. A w sobotę zachęcam do rodzinnego spacerku ze święconką do kościoła. Nawet jak macie spory kawałek, to nie jedźcie samochodem. Mówię Wam fajna sprawa, zwłaszcza, że tak mało się gdziekolwiek chodzi na własnych nogach, bo wszędzie jeździmy samochodem. No chyba , że będzie ulewa. No to nie ma wyjścia. I nie panikujmy, że to zajmie dużo czasu, a na święta zjeżdżają nam się goście i w związku z tym mamy dużo przygotowań. Do mnie też na święta przybywa rodzina, ale nie odmówię sobie tej przyjemności spacerku z córcią do Kościoła. I uwierzcie mi, że zdążę wszystko przygotować. Jakoś tam będzie. Czerpmy z tych świąt jakieś przyjemności, bo inaczej będą one kojarzyć się nam z kupą roboty. Ok to życzę Wszystkim udanego, świątecznego czasu wolnego.

1 komentarz:

  1. Zgadzam się odnośnie tych świątecznych porządków. Nie przesadzajmy z tym.Jestem facetem w wieku średnim i chcę powiedzieć, że nadmiernie gorliwe podejście do przedświątecznych czynności może skutecznie "umilić" całe święta. Wyluzujmy nieco a tym samym zdrowych i przede wszystkim wesołych świąt. Cieszmy się wiosną.
    RYSZARD
    http://www.naturamedica.pl/miskiewicz/

    OdpowiedzUsuń