czwartek, 8 kwietnia 2010

Oczy dookoła głowy

Mam tu na myśli opiekę nad naszymi pociechami. Skąd mi się to tak nagle wzięło?Ano w święta moja córcia potknęła się i upadając uderzyła głową w ścianę. Było to straszne przeżycie dla nas wszystkich. Niesamowity strach. Dlatego też postanowiłam o tym napisać, ponieważ myślę, że taki wypadek może się zdarzyć w każdej rodzinie, a wtedy warto wiedzieć jak się zachować. Ja też zasięgnęłam nieco wiedzy na ten temat i podzielę się nią z Wami. Otóż jak wiemy urazu głowy może doznać każdy, przy czym dzieci w każdym wieku są na nie bardziej narażone. Ogólnie mówiąc, gdy dojdzie do takiego zdarzenia i po uderzeniu pojawił się guz wystarczy przyłożyć zimny okład. Jeśli dziecko uderzyło się o kant i pojawiła się krwawiąca rana musimy zatamować krwawienie przez uciśnięcie rany i udać się do chirurga, który opatrzy ranę. Poza tym urazy głowy możemy podzielić na lekkie, czyli otarcie naskórka, obrzęk i siniak w miejscu urazu. Na średniociężkie, czyli bóle i zawroty głowy, nudności, wymioty, zaburzenia świadomości - krtótkotrwała utrata świadomości, dezorientacja co do swojej osoby, miejsca, czasu. Oraz na ciężkie, czyli zaburzenia świadomości trwające godziny, a nawet dni po urazie, drgawki, wymioty.
Natychmiast powinniśmy się udać do lekarza, gdy po urazie głowy wystąpiły następujące dolegliwości:
utrata przytomności, nudności, wymioty, zaburzenia świadomości, napad drgawek, zaburzenia równowagi, chodu, nierówność źrenic, zaburzenia mowy, widzenia, wyciek wodnistego płynu, krwi z nosa lub uszu.
Nie mam na celu nikogo przestraszyć tym artykułem, ale różne wypadki chodzą po ludziach, czego oczywiście nikomu nie życzę, więc warto posiadać podstawową wiedzę, czy umiejętności, które mogą bardzo się przydać.Życzę, aby nikt nie musiał z nich korzystać.

1 komentarz:

  1. Dzięki za rzeczową informację.Niby oczywiste co mamy robić w takiej sytuacji ale gdy przyjdzie co do czego nie wiemy co z tym zrobić, wpadamy często w panikę a najlepszym wyjściem jest zachowanie zimnej krwi i wiedza choć podstawowa ale jakże potrzebna.
    Ryszard50plus
    http://s6r.GoURL.pl

    OdpowiedzUsuń